Sistema Gestió Comandes de Clients

Un sistema de gestió de comandes o també anomenat OMS (Order Management System), és un sistema de procés integrat dins de la gestió documental i és utilitzat per les empreses per a l'entrada de comandes i el processament dels mateixos.

La seva empresa pot rebre comandes d'altres empreses, consumidors, o una combinació d'ambdós, depenent dels productes. Els productes juntament amb les seves ofertes i preus es publiciten a través de catàlegs, pàgines web, o anuncis.

Un sistema de gestió de comandes de clients en la seva totalitat abasta aquests mòduls:

  • Informació del producte (descripcions, atributs, llocs, quantitats)
  • Inventari de disponibilitat i proveïment
  • Els proveïdors, compres i enviaments
  • Màrqueting (catàlegs, promocions, preus)
  • Clients actuals i potencials
  • Comandes de clients i servei d'atenció (incloent devolucions i reemborsaments)
  • Procediment de pagament (les targetes de crèdit, facturació, càrrecs en compte)
  • Procés de comandes de clients (selecció, impressió, recol · lecció, embalatge, despeses d'enviament)
  • Anàlisi de dades i presentació d'informes
  • Dades financeres (comptes a pagar, comptes a cobrar, llibre major general)

Dins de tots els mòduls que abasta el procés de les comandes de clients, les tasques que es poden automatitzar mitjançant un software de gestió de comandes són les que fan referència a la captura, emmagatzematge i distribució de les comandes.

Hi ha diversos àmbits d'empreses que utilitzen la gestió de comandes de clients per a diferents propòsits, en principi qualsevol tipus d'empresa que rebi peticions dels clients és susceptible de millorar el procés de gestió de comandes, per exemple:

  • Telecomunicacions - Per fer un seguiment dels clients, comptes, crèdit, lliurament de productes, facturació, etc ...
  • Venda al detall - Les grans empreses de venda al detall utilitzen els processos de comandes de clients per realitzar un seguiment de les comandes dels clients, manteniment de nivell d'estoc, embalatge i enviament.
  • Productes farmacèutics i de salut, on les comandes de clients permeten controlar les tasques de magatzem, facturació i estoc en temps real.
  • Automoció - per realitzar un seguiment de les peces d'origen a través dels sistemes de gestió de comandes de clients.
  • ...

El sistema de gestió de comandes de clients requereix diversos passos en un procés seqüencial, com són:

  • La captura de la comanda del client
  • La validació de la comanda
  • El control i autorització de pagament
  • El control d'estoc
  • La gestió del magatzem
  • La recuperació dels productes de la comanda del client
  • L'embalatge de la comanda
  • L'enviament de la comanda al client
  • i les comunicacions amb els clients notificant els estats de la seva comanda.

Els sistemes de gestió de comandes de clients en general tenen associat un flux de treball (workflow) per a manejar tot aquest procés.

Proceso Gestion de Pedidos de Clientes

El sistema de gestió de comandes de clients permet a les empreses que les comandes de compra es registrin en el sistema amb les destinacions establerts. També permeten a les empreses modificar, cancel · lar i actualitzar les comandes. Quan una comanda entra al sistema s'actualitza la base de dades i s'envia un informe de procés de la comanda al client.

Un sistema de gestió de comandes de clients també permet a les empreses accedir a informació sobre les comandes ingressats en el sistema, incloent detalls sobre totes les comandes oberts i les comandes completats.

El procés de les comandes és un element clau en tot el sistema de gestió, entre les operacions necessàries del procés de les comandes estan l'enviament de les comandes empaquetats al client. "El procés de comandes de clients" és el terme general utilitzat per descriure el procés o el flux de treball associat a la recol · lecció, embalatge i lliurament del producte empaquetat a una empresa de transport.

Alguns dels factors que ens aporta l'automatització del procés de comandes de clients i que ens ajuden a diferenciar entre les diferents comandes de la nostra empresa, també ens permeten realitzar una correcta gestió i elecció de l'empresa de transport són:

  • La naturalesa del producte que s'envia, l'enviament d'aliments frescos i productes de roba poden requerir diferents processos d'enviament.
  • La naturalesa de les comandes i la quantitat de cada producte de la comanda.
  • El tipus d'embalatge de l'enviament de la comanda: els paquets, bosses, sobres, contenidors poden oferir variacions depenent del tipus de comanda.
  • Les despeses d'enviament de les comandes, enviament i classificació poden canviar entre les comandes i productes.
  • La disponibilitat, el cost i la producció, poden crear falta d'estoc en processar les comandes manualment.
  • La puntualitat dels enviaments, quan s'han de completar en base als operadors logístics poden crear variacions en el procés.
  • La disponibilitat de diners en caixa, i les influències en les decisions contra les comandes manuals ofereixen un benefici a llarg termini.
  • El valor del producte enviat, amb la relació entre el valor del producte transportat i el cost de l'enviament.
  • La variació de volum de comandes de productes segons l'època de l'any.
  • La previsió de perfils de comandes de clients i la previsió del volum d'enviament futur.
  • La previsió sobre la xarxa de distribució, i la presa de decisions sobre el funcionament de les empreses de transports.

Aquesta llista és només una petita mostra dels factors que ens proporciona el procés de gestió de comandes de clients i que influeixen en l'elecció d'una empresa de missatgeria que s'adapti als procediments operatius del nostre negoci. Com que cada factor té la seva importància en cada empresa, la decisió final està en que cada empresa té els seus propis requisits de processament de comandes.

L'efecte de la globalització té un impacte molt gran en la major part del procés d'execució de les comandes de clients, però gran part de la correcta execució del procés té un punt clau en el transport i la distribució de les comandes.

Si desitja més informació sobre l'automatització del procés de comandes de clients, podeu contactar amb TBS - Grup Telecon mitjançant el nostre formulari de contacte. O el nostre formulari de petició de més informació del procés de Comandes de clients.

Imatge d'accés a més informació de les comandes de clients

Imatge d'accés a més informació de la gestió documental de Telecon

Contacti aquí amb TBS - Telecon Business Solutions del Grup Telecon per a més informació.

També pot contactar a través del nostre telèfon central d'Informació:

Contacte amb TBS del Grup Telecon. Solucions de digitalització i gestió de documents. Servidors de Fax.